کاور لتر یا نامه پوششی قدرتمند را بشناسید
نامه پوششی قدرتمند به اصطلاح انگلیسی (Powerhouse Cover Letters)
نامهٔ پوششی (معرفی) چیزی بیش از صرفا یک مقدمه برای رزومه است. در واقع، نامِ نامهٔ پوششی، خیلی کم سزاوارِ این سند بازاریابیِ مدبرانه است. واقعا باید نامهٔ مولد مصاحبه نامیده شود، چون مانند رزومه، هدفش تحت تأثیر قرار دادن کارفرما است طوریکه او برای یک مصاحبه با شما تماس بگیرید. یک نامهٔ پوششی پر قدرت، یک قطعهٔ تبلیغاتی استادانه است، پس آن را به مانند یک تبلیغاتِ ماهرانه درست کنید. اصل اساسی AIDA را به کار برید. نشان داده شده به کرات که در گسترهٔ وسیعی از رسانه ها کارامد است. چه در آگهی های کوچک روزنامهای، آگهیهای تصویری، رسانه های الکترونیک، یا وب سایتها، فرآیند تفکر AIDA کاربرد دارد. اگر در مورد AIDA میدانید، این اصل ارزش مرور کردن را دارد، چون باید در نامهٔ پوششیتان به کار رود. اگر، بر حسب اتفاق از آن خبر ندارید، این است. توجه، علاقه، خواستن، و عمل. کارفرما مشتریست و شما و خدماتتان، محصولید. پس رزومه و نامهٔ پوششیتان تبلیغات هستند. باید از قوانین تبلیغات پیروی کنند تا به حداکثر نتایج دست یابند. مدیران استخدام کننده ای هستند که به نخواندن نامهٔ پوششی اعتراف میکنند، اما بیشترِ استخدام کنندگان، نامهٔ پوششی را اول میخوانند. پس نامهٔ پوششی باید اصول AIDA را درهم پیوند دهد تا کارفرما را وادارد رزومهتان را بخواند. و بعد رزومه باید اصولی را به کار برد که در بخشهای پیشین یاد گرفتهاید تا کارفرما را متقاعد کند با شما تماس بگیرد. در یک عبارت، این نحوهٔ کابرد AIDA در نامهٔ پوششی ورزومهتان است. برای جلب توجه کارفرما تا رزومه را با علاقهٔ کافی بخواند تا رغبت ایجاد کند برای اینکه اقدام کند به تماس با شما برای برنامهریزی برای یک مصاحبه. اولین عملی که از نامهٔ پوششی مورد درخواست است، اینست که کارفرما را وادار به خواندن کند، و ادامه دهد و رزومهتان را بخواند. دومین عملی که از نامهٔ پوششی مورد درخواست است این است که کارفرما با شما تماس بگیرد. حالا، برخی نامههای پوششی، خواننده را وسوسه کرده اند که با متقاضی تماس بگیرند حتی بدون خواندن رزومه. یک نامهٔ پوششی بَرنده، یک سند بازاریابی بی نهایت متمرکز است و و کاملا از هدف شغلیِ ویژهٔ رزومه حمایت میکند. به فردی کاملا ویژه ارسال میشود، عموما در خصوص یک شغل خاص. معنایش این است که احتمالا به یک نامهٔ پوششی متفاوت نیاز خواهید داشت برای هر شغل یا سازمانی که در آن درخواست میدهید. و مانند رزومه، یک ساختار زیربناییِ سِری دارد که کارفرمای آتی را ترغیب میکند دست به اقدامی بزند. آن ساختار برای جلب توجه، بر انگیختن علاقه، ایجاد تمایل، و برانگیختن انگیزهٔ عمل است. منجر به سه مرحله در نوشتن نامهٔ پوششی میشود. در گام اول، توجه را جلب میکنید. و این هم خبر خوب، فقط با هزینهٔ مقداری کاغذ و یک مهر، یا واقعا هیچ هزینهای از طریق اینترنت، قرار است که توجه صد در صدی مشتری احتمالیتان را جلب کنید. آنها معمولا نشسته اند با تبلیغات شما جلوی چشمشان، یعنی رزومه و نامهٔ پوششیتان، صرفا با هدف خواندن آن. حتی اگر برای چند ثانیه توجه آنها را داشته باشید. این اولین شانس بزرگتان است. حالا، نامهٔ پوششی باید علاقهٔ کافی ایجاد کند برای خواننده تا همهاش را بخواند، و اشتیاق کافی برای آن که اولین اقدام را انجام دهد. چه اقدامی؟ عمل خواندن رزومهتان. نامهٔ پوششی همچنین میتواند برای یک هدف با دو اقدام، به کار رود و در اقدام به تماس با شما هم کمک کند. پیروی از اصول اولیهٔ صفحه آرایی و گرامر یک ضرورت برای حفظ علاقه است و ایجاد نسخهٔ خوب، خواننده را تشویق خواهد کرد که ادامه دهد. اگر این دورهٔ تخصصی را دنبال میکردهاید، میدانید که باید هرچه میتوانید دربارهٔ کارفرما و جایگاه شغلی، پیدا کنید. آگهی های استخدامشان را بخوانید و مجددا بخوانید، آگهی های مربوط به شغلهای دیگر در همان سازمان را بخوانید، به دنبال موارد مشابه در واژه بندی باشید. بعد با استفاده از واژه های مهارتی کلیدی که کارفرما در آگهی استفاده کرده، با استفاده از واژگان قوی که یاد گرفته اید و رساندن در دسترس بودن محدودتان، این اشتیاق را ایجاد میکنید که بیشتر در موردتان کشف کنند. در مورد انتقال در دسترس بودن محدودتان در درس سوم یاد خواهید گرفت. اقدامی که از نامهٔ پوششی یا رزومه میخواهید تماسی برای برنامه ریزی برای یک مصاحبه است. این مستلزم کاری بیش از قرار دادن شماره تلفن در نامه و رزومه است. این مستلزم یک استراتژی خاص است که در مورد آن هم در سومین درس در این بخش یاد خواهید گرفت. متخصصان استخدام میگویند که فقط ۱۵٪ از نامههای پوششی از اصول AIDA پیروی میکنند. در درس بعدی، یاد خواهید گرفت چگونه مطمئن شوید که نامههای پوششیتان پیروی میکنند. اپلای پدیا، مرکز آزادسازی فرصت های آموزشی.
دانلود ترنسکریپت انگلیسی درس “نگارش نامه پوششی قدرتمند – Powerhouse Cover Letters“