مرور کلی
دوره آموزشی آنلاین، در زمینۀ:
تولید محتوای دیجیتال، نویسندگی برای وب، سئو SEO و نوشتن در محیط آنلاین و دیجیتال
توجه نمائید: برای مشاهده ویدئوها در موبایل (Smart Phone) دوبار پشت سر هم روی ویدئو کلیک کنید تا ویدئو در صفحه ی جدا بارگذاری شود.
مقدمه
بازاریابی محتوا (Content Marketing) امروزه به حوزه ای پر مخاطب و محبوب در بین اهالی کسب و کار تبدیل شده است. گستردگی حوزه بازاریابی محتوا نیز آنرا در اختیار افراد زیادی قرار داده است. کاربر اینستاگرام که به مدیریت کانال اجتماعی خود می پردازد تا وبسایتی بزرگ متصل به شبکه های اجتماعی خودش، همه از مهارت بالای تولید محتوای جذاب استفاده می کنند. و به رقم مخاطبین طرفدار خود می افزایند. در این بین افراد خبره ای که اصول طراحی صفحات وب و بهینه سازی محتوا را می دانند، از محبوبیت ویژه ای برخوردارند. این افراد ضمن داشتن مهارت های چند بعدی، نقش رهبری و کارشناس را نیز در بازاریابی محتوا بر عهده می گیرند. در دوره آموزشی حاضر،پیش درآمدی از ترکیب این سه را برای شما تدارک دیده ایم. (تولید محتوا، طراحی صفحه و نویسندگی سئو ,On-Page SEO)
معرفی
از شناخت نیاز کاربران و تشخیص عبارات کلیدی متناسب تا تولید محتوایی استاندارد (انسان گرایانه) و بهینه (ماشین گرایانه) به هدف جذب، پرورش و نگه داری مشتریان و مخاطبان هدف.
این دوره آموزشی قرار است به سوالاتی از این قبیل پاسخ دهد:
- آیا نوشتن برای چاپ با نوشتن برای وب متفاوت است؟
- کاربران در محیط دیجیتال چگونه می خوانند؟
- رفتار خوانندگان دیجیتال و نحوه خواندن آنلاین چگونه است؟
- چگونه مخاطب خود را بشناسیم؟
- و چگونه پاسخی درخور به نیازهای اجتماعی و رفتاری خوانندگان آنلاین ارائه کنیم؟
- چگونه می توان بهترین عبارات کلیدی بیزینس را شناسایی کرد؟
- تولید محتوا بر اساس نیاز مخاطب و نیاز بیزینس کدام مهتر است؟
- چگونه پیام مورد نظر را در قالب محتوا انتقال دهیم؟
- و ده ها سوال دیگر که ممکن است به ذهن شما برسد.
چالش ها:
چالش هایی که در این دوره با آن روبرو هستید عبارتند از:
- تشخیص مخاطبان هدف
- استفاده از حداقل 3 فرم پرسونا
- تعیین کلمات کلیدی متناسب
- استراتژی تولید محتوای متناسب
- تهیج کاربران و دعوت به انجام عملی (Call of Action)
هر چند برند و برند سازی خود مبحث آموزشی جداگانه ای است. اما در این دوره متقاضیان فرا می گیرند که چگونه محتوای تولیدی در سطح دیجیتال بر تجربه خواننده تأثیر دارد، و همچنین تجربه خواننده بر نحوه تفسیر محتوای آنلاین تاثیر می گذارد. که این مهم در برند سازی استارت آپ ها و کسب و کارهای دیجیتال تاثیر گسترده ای دارد.
نوشتن برتر برای وب به شما نمی گوید که چگونه انشا بنویسید. در مورد نشانه گذاری و دستور زبان صحبت نخواهد کرد. آنچه شما یاد می گیرید، اینکه چگونه با اصول ذکر شده در چهار فصل متوالی و کوتاه، اولین گام عملی در تولید محتوای استاندارد و کسب درآمد آنلاین بردارید. در حقیقت مطالب آموزشی این دوره می کوشد که علاقمندان یک نویسنده سئو (SEO Writers) شوند.
مدرس دوره نوشتن برتر برای وب
هدف کلی از ارائه این دوره آموزشی:
- فراگیری اصول کلی در طراحی، تولید و نگه داری محتوای استاندارد
- معرفی استراتژی تولید محتوا؛ جهت جذب، پرورش و نگه داری مشتریان و مخاطبان هدف.
- طراحی و ساخت صفحات وب در ساختار بهینه سازی شده برای خواننده و ربات موتورهای جستجو
دستاوردهای دوره آموزشی نوشتن برای وب:
- تولید محتوای کاربر پسند و بهینه سازی شده
- اطمینان از اینکه محتوای تولیدی، پیام مناسب و مورد نظر را در زمان مناسب به خواننده ارائه می دهد.
پیشنیاز های شرکت در دوره “نوشتن برای وب”:
تقریبا ورود به اکثر شغل ها (شغل در اینجا منبع کسب درآمد است.) تخصص و مهارت هایی می خواهد. نوشتن برای وب به فارسی، تخصص خاصی نمی خواهد. تقریبا اکثریت آحاد مردم سواد خواندن و نوشتن دارند. و همه در دوران مدرسه با انشا نویسی آشنا هستند.
کسب مهارت اما به واقع از ضروریات نیل به موفقیت است! بعضی مهارت ها به صورت تدریجی کسب می شوند. مثل مهارت خوب نوشتن که با خواندن متون مختلف، ارتقا می یابد.
بعضی دیگر مهارت ها اما فنی هستند. همانند مهارت نوشتن برای وب؛ بایست کسب شوند و همراه با رشد تکنولوژی به روز شوند.
کسب مهارت های فنی در این دوره آموزشی در قدم نخست نیازمند
تجربه تایپ و استفاده از کامپیوتر و اینترنت، آشنا به سرچ با گوگل است. برای آغاز نویسندگی سئو، البته علاقه و اشتیاق به اثر گذاری در وب از طریق تولید محتوا می تواند خوب باشد.
شرایط سنی برای شرکت در دوره ملاک نیست.
مزایای شرکت در دوره:
- کسب مهارت های لازم در صدر نیاز بازار کار
- کسب تکنیک های متناسب با کار فریلنسری (پروژه ای- از راه دور)
- محتوای آموزشی برگرفته از مراجع معتبر آکادمیک و مدیریتی نظیر دانشگاه سیدنی استرالیا- کمپانی ماز (Moz,Yoast) – و مجله SEO
- آموزش چند بعدی: اصول اولیه طراحی صفحه و نوشتن استاندارد، با رعایت بهینه سازی موتوهای جستجو
- ایجاد شبکه همکاران و دریافت موقعیت های به روز استخدامی
- تخفیف ویژه در دوره آموزشی”کارگردانی محتوا در فضای دیجیتال – داستان سرایی دیجیتال (DST)”
- دریافت توصیه نامه اختصاصی جهت استخدام
- دریافت گواهینامه پایان دوره
- معرفی موقعیت های شغلی بین المللی در نویسندگی وب (درآمد دلاری)
- همکاری با اپلای پدیا و همکاران بین المللی آن
این دورۀ آموزشی به چه کسانی پیشنهاد می گردد؟
ضمن بررسی جدیدترین استانداردهای مورد نظر یوآست سئو در نگارش متون برای وب؛ این دوره آموزشی، به تمام افرادیکه می خواهند از مهارت نویسندگی برتر برای وب کسب درآمد نمایند توصیه می شود.
سرفصل دروس:
فصل 1: ملاحظات قبل از شروع نوشتن برای وب
فصل 2: خصوصیات محتوای استاندارد
فصل 3: بهینه سازی محتوا برای وب و محیط دیجیتال
فصل 4: نگاه داری و تعیین استراتژی تولید و مدیریت محتوا
موارد مورد بحث در دوره آموزشی “نوشتن برای وب“:
مقدمه:
- معرفی تشریحاتی دورۀ آموزشی و سئو
- بررسی جایگاه های شغلی در حوزه تولید محتوا
- بررسی چند نوشته استاندارد و مخاطب پسند برای وب
- دسترسی به سیستم مدیریت محتوا (وردپرس) از کامپیوتر یا از طریق وب
فصل 1: تحقیقات
- بررسی چگونگی خواندن آنلاین
- شناخت کاربر و روش های شناسایی نیاز کاربران
- شناخت نیاز کسب و کار
- شناخت نیاز کاربران با ساخت پرسونا (persona)
- تحقیق کلمات کلیدی و فریز های کلیدی
- مقایسه عبارات کلیدی در گوگل ترندز
فصل 2: محتوای استاندارد- انسان در مرکز (Human Centralized)
- نوشتن برای خوانندگان آنلاین
- المانهای طراحی یک وب سایت استاندارد
- المان ها و جلوه های بصری یک نوشته استاندارد وب
- مشخصات محتوای متنی استاندارد برای وب
- معرفی انواع مختلف محتوا، از لحاظ پیامی
- هدف گذاری با توجه به انواع محتوا
- 8 مشخصه غالب و تاثیر گذار یک محتوای استاندارد و رقابت کننده
- انتخاب تون صدای متناسب با نوشته
فصل 3:محتوای بهینه- ماشین در مرکز (Machine Centralized)
- مشخصات و ویژگی های بارز محتوای بهینه برای هوش مصنوعی
- محتوای جز و محتوای شاخص (Cornerstone contentd)
- معرفی پارامتریک المانهای مهم نوشته در On-Page SEO
- رعایت استانداردهای موتورهای جستجو در نوشتن برای وب (On-Page SEO)
- نقش کلمات کلیدی، عنوان ها، لیست ها، تگ ها و لینک ها در نوشته دیجیتال
- بهینه سازی نوشته در ارتقای معماری اطلاعات و ساختار وبسایت
فصل 4: تعیین رویکرد کل در استراتژی تولید و مدیریت محتوا
- تعیین استراتژی تولید محتوا و راهنمای ایجاد سبک
- تکنیکهای برنامه ریزی تیم ورک برای تولید محتوای
- بازبینی و ویرایش متن محتوا و برنامه ریزی به روز رسانی
- شناخت محتوای مایکرو و تاثیر آن در نوشتن برای وب
- استراتژی لینک سازی و ارتباط محتوای جز و محتوای شاخص در وبسایت
- چگونه یک نویسنده بهتر برای وب بشویم؟ راهکارهایی کاربردی
برای تبدیل شدن به نویسنده سئو (SEO Writers) تنها نمی توان به مطالعه مطالب مفید وبلاگ ها و فنون نویسندگی اکتفا کرد. شما باید بدانید که چگونه می تونید رئیس خود باشید و به مدیریت کارها بپردازید. با فنون آموخته شده در این دوره، جذب صاحبان کسب و کار که حاضرند دستمزد بالا به نویسندگی برتر شما اعطا کنند، کار دشواری نخواهد بود.
مدرس دوره
زمان بندی دوره آموزشی:
زمان بندی دوره منعطف است. حالت فشرده: این دوره آموزشی در 16 ساعت و به صورت کارگاه دو روزه (پنج شنبه و جمعه) و حالت معمولی: کلاس هفتگی از هفته دوم اسفند ماه (روزهای زوج) بصورت حضوری برگزار می شود. همزمان ضبط آنلاین “دوره آموزشی تولید محتوا و نوشتن برای وب” نیز در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. شهریه دوره آنلاین یک سوم دوره حضوری می باشد.
نحوه آموزش:
آموزش حضوری، بصورت مشارکت در کلاس درس، کار با کامپیوتر، کویز و پروژۀ پایان دوره و مشارکت در ارزیابی پروژه دیگر دانشجویان می باشد.
ارزیابی:
پاسخ کویزها (30%)، پروژه کلاسی (15%)، پروژه پایان دوره (55%) – کویزها در خلال تدریس در هر جلسه مطرح می شود. پروژه پایان دوره پس از تکمیل آموزش و تا 7 روز پس از پایان دوره امکان ارسال دارد.
اندکی در مورد برگزار کننده دوره:
با ارائۀ :
انگلیسی: فرانکی مدین (Frankie Madden) معرفی در ویدئوی ذیل؛
پارسی: هاشم نخعی نژاد/ دانشجوی MBA دانشگاه پیپل آمریکا / از مجموعه ی اپلای پدیا / مشارکت در دوره های آموزشی “نوشتن برای وب” دانشگاه سیدنی استرالیا، و مقدمه ای در سئوی کاربردی، دانشگاه Davis کالیفرنیا
در این دوره آموزشی، دقیقا سوالات و چالش هایی که در توسعه وبسایت اپلای پدیا در ابتدای کار با آن مواجه بودیم، را به بحث و بررسی گذاشته ایم. هر بار که با چالشی بر می خوردیم سعی می کردیم از برترین منابع و مراجع به ارائه پاسخ برسیم. و آن را برای کارآموزان محترم خود به تصویر بکشیم. در انتهای این دوره آموزشی، افرادیکه برترین پروژه های دوره ای و پروژه پایان دوره را ارائه کرده اند، به همکاری تیمی خودمان دعوت می کنیم.
مدیریت تیم همکاران در اپلای پدیا
توجه نمائید: برای مشاهده ویدئوها در موبایل (Smart Phone) دوبار پشت سر هم روی ویدئو کلیک کنید تا ویدئو در صفحه ی جدا بارگذاری شود.
به اطلاعات بیشتری از این دوره آموزشی نیاز دارید؟ به لینک “درس نخست: “معرفی تشریحاتی از سئو و تولید محتوای استاندارد” در ادامه مطلب مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری بخوانید.
ویژگی های دوره
- درس 25
- آزمونها 2
- مدت زمان 4 هفته
- سطح مهارت همه مراحل
- دانشجو 1
- ارزیابی بله