• صفحه اصلی
  • دوره ها

    About Courses

    • آرشیو دوره ها
    • تبدیل شدن به مدرس
    • پروفایل استاد
    آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

    آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

    رایگان
    مطالعه بیشتر
    تحصیلات بین المللی آنلاین در اپلای پدیا
  • ویژگی ها
    • درباره ما
    • پرسش و پاسخ
  • رویدادها
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • مجله اپلای
    • عضویتورود
      • شروع کنید
    آموزشگاه مجازی اپلای پدیاآموزشگاه مجازی اپلای پدیا
    • صفحه اصلی
    • دوره ها

      About Courses

      • آرشیو دوره ها
      • تبدیل شدن به مدرس
      • پروفایل استاد
      آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

      آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

      رایگان
      مطالعه بیشتر
      تحصیلات بین المللی آنلاین در اپلای پدیا
    • ویژگی ها
      • درباره ما
      • پرسش و پاسخ
    • رویدادها
    • بلاگ
    • تماس با ما
    • مجله اپلای
    • عضویتورود
      • شروع کنید

      رزومه ای برنده بنویسید. رزومه نویسی به سبک مدرن

      • خانه
      • همه دوره ها
      • نگارش آکادمیک
      • رزومه ای برنده بنویسید. رزومه نویسی به سبک مدرن
      دوره هانگارش آکادمیکرزومه ای برنده بنویسید. رزومه نویسی به سبک مدرن
      • نظر سنجی و دریافت نوتیفیکیشن های مهم دوره 1

        با مشارکت در نظرسنجی دوره آنلاین دوستان خود را یاری دهید تا برترین دوره ها را متناسب با سلایق شما آماده و تدوین نمایند. همچنین از آخرین اخبار و اطلاعات این دوره آموزشی مطلع باشید.

        • سخنرانی1.1
          شرکت در نظر سنجی دوره آنلاین 10 دقیقه
      • هفته 1- آماده شدن برای نوشتن 8

        در این فصل، شما یاد خواهید گرفت که چگونه رزومه خود را به یک هدف بازاریابی خاص تدوین نمائید. چگونه رزومه خود را با نیازهای خاص سازمان اهدا کننده بورسیه تحصیلی و استخدام منطق سازید. و چگونه اطمینان حاصل کنید که رزومه شما از لحاظ مرتبط بودن برتر خواهد بود.

        • سخنرانی2.1
          1- هدف واقعی یک رزومه یا CV 30 دقیقه
        • سخنرانی2.2
          2- تمرکز روی رزومه 30 دقیقه
        • سخنرانی2.3
          3- شناسایی صلاحیت های مرتبط 30 دقیقه
        • سخنرانی2.4
          4- شناخت شایستگی ها متناسب با قرن 21 30 دقیقه
        • سخنرانی2.5
          5- جمع آوری مواد و متریال جهت شروع نوشتن 15 دقیقه
        • سخنرانی2.6
          6- شناخت سیستم های ردیابی متقاضی 15 دقیقه
        • سخنرانی2.7
          منابع و مراجع جهت مطالعه بیشتر- هفته اول 30 دقیقه
        • امتحان2.1
          کویز هفته اول 12 سوال
      • هفته 2- نوشتن یک رزومه برتر و برنده 8

        در این ماژول شما یاد خواهید گرفت که چگونه اظهارنظرهای موفقیت قدرتمند را در رزومه خود بیاورید. نحوه نوشتن مقالات خلاقانه و اهداف شغلی را فرا می گیرید. چگونگی انتخاب کلمات کلیدی مرتبط و متناسب با شایستگی های عملی را می آموزید. بعلاوه، دو منبع مفید که می توانند به شما کمک کند، تا زبان نوشتاری قوی برای رزومه خود انتخاب کنید، ارائه خواهد شد.

        • سخنرانی3.1
          درس 1: نوشتن بیانیه دستاورد قدرتمند (Accomplishment Statements) 15 دقیقه
        • سخنرانی3.2
          درس 2:تدوین اعلامیه‌های موفقیت به روش سه سطحی 15 دقیقه
        • سخنرانی3.3
          درس 3: تدوین بخش خلاصه 10 دقیقه
        • سخنرانی3.4
          درس 4: تدوین بخش اهداف 10 دقیقه
        • سخنرانی3.5
          درس 5: یافتن کلمات دارای بار مثبت و قوی برای رزومه 45 دقیقه
        • سخنرانی3.6
          درس 6: معرفی دو وبسایت مرجع جهت یافتن کلام قوی برای رزومه 20 دقیقه
        • سخنرانی3.7
          درس 7: منابع و مراجع جهت مطالعه بیشتر 02 ساعت 30 دقیقه
        • امتحان3.1
          کویز هفته دوم 11 سوال
      • هفته 3- انتخاب یک فرمت مناسب برای رزومه 7

        با یاد گریری اینکه چگونه می توان اجزاء مهم یک رزومه را نوشت به شرح ذیل؛ بحث رزومه نویسی مدرن را با عنوان انتخاب فرمت استاندارد برای رزومه، پی می گیریم عناوین مهم مورد بحث پیشین، در نگارش اجزا مهم یک رزومه:  چطور اعلامیه‌های موفقیت قدرتمندی بنویسید.  چگونه خلاصه‌ها و اهدافی که پر از کلید واژه موثر باشد، بنویسید.  چگونه کل سند بازاریابی که به رزومه معروف است، را از مرحله ی حذفی توسط روبات بگذرانید، و به دست تصمیم گیرندگان برسانید.

        • سخنرانی4.1
          یکی از محبوب ترین فرمت های یک رزومه 10 دقیقه
        • سخنرانی4.2
          دیگر فرمت های محبوب یک رزومه 05 دقیقه
        • سخنرانی4.3
          دو فرمت مخصوص و ویژه برای یک رزومه 10 دقیقه
        • سخنرانی4.4
          دیگر فرمت های ویژه برای یک روزمه 10 دقیقه
        • سخنرانی4.5
          رزومه های داخلی قابل اسکن، رزومه الکترونیک 10 دقیقه
        • سخنرانی4.6
          اشتباهات رایج و مرگبار در نگارش رزومه! 10 دقیقه
        • امتحان4.1
          کویز هفته سوم 33 سوال
      • هفته 4- نوشتن نامه پوششی برنده 6

        در بخشهای پیشین یاد گرفته‌اید تا کارفرما را متقاعد کند با شما تماس بگیرد. هم اکنون باید برای جلب توجه کارفرما شما از تکنیک نامه پوششی قدرتمند بهره بگیرید. با ارائه یک نامه پوششی قدرتمند، کارفرما رزومه شما را با علاقه ی کافی می خواند. در حقیقت معادل است با، ایجاد رغبت برای برنامه‌ریزی برای یک مصاحبه. در این بخش شما یاد خواهید گرفت که، یک نامهی پوششی پر قدرت، یک نوشتهی تبلیغاتی استادانه است، پس آن را به مانند یک تبلیغاتِ ماهرانه تدوین کنید.

        • سخنرانی5.1
          کاور لتر یا نامه پوششی قدرتمند را بشناسید
        • سخنرانی5.2
          ساخت و نگارش نامه ی پوششی هدفگرا و هوشمندانه 12 دقیقه
        • سخنرانی5.3
          بهره گیری از اصل اورژانسی در بیزینس و اعمال آن در نگارش نامه پوششی 07 دقیقه
        • سخنرانی5.4
          نوسازی ارتباطات و پیگیری های موثر با نامه های فالو آپ (Follow-Up) 09 دقیقه
        • سخنرانی5.5
          منابع و مراجع جهت مطالعه بیشتر 10 دقیقه
        • امتحان5.1
          کویز هفته چهارم 9 سوال

        درس 1: نوشتن بیانیه دستاورد قدرتمند (Accomplishment Statements)

        اپلای پدیا، مرکز آزادسازی فرصت های آموزشی. در این بخش، یاد خواهید گرفت که اظهارنظارت موفق بنویسید و کلید واژه های کاملا خلاصه و هدف مند. یاد خواهید گرفت از دو وبسایت استفاده کنید که می‌توانند کمکتان کنند زبانی قدرتمند پیدا کنید برای رزومه‌هایتان . ویک شگرد منسجم یاد خواهید گرفت تا رزومه‌هایتان را فراگیرنده‌ تر جالب تر، و خواندنی تر کنید. برای اولین درس اینجا، قرار است یاد بگیرید چطور پیشینه تان را ارائه دهید به روشی که شایستگی هایتان را به نمایش بگذارد. شایستگی‌هایتان، دانش‌تان، مهارت توانایی‌ها و ویژگیهای شخصی دیگر که مورد نیازند برای انجام کار. برداشت یک تصمیم گیرنده را در مورد اینکه چقدر صلاحیت دارید، تعیین کنید. رزومه‌ای که روبات را پشت سر می‌گذارد، توسط یک تصمیم گیرنده هم بازبینی می‌شود. آنها تصمیم می‌گیرند برای مصاحبه چه کسی را بیاورند. برای اینکه شانس دعوت شدنتان را به مصاحبه بالا ببرید، رزومه‌تان لازمست مدرک مرتبط و مشخص فراهم کند که بسیار شایسته هستید در حوزه‌های مورد نیازِ مدیر استخدام کننده. در روزگار مدرنِ فرهنگ آمریکایی-انگلیسی، این کافی نیست که نشان دهید تجربهٔ مرتبط را دارا هستید. می‌بایست مدرک نشان دهید که تجربه دارید در به اجرا گذاشتن مهارتهای خاص، دانش، توانایی‌ها، و ویژگیهای شخصی که مورد نیاز سازمان است. در یک رزومهٔ سنتی، تجربیات‌تان را لیست می‌کنید، از قبیل صلاحیت‌ها، آموزش، یا مشاغلی که داشته‌اید، و گاهی دستاوردهایتان را لیست می‌کنید. به طور معمول، توضیح نمی‌دهید چگونه موفقیت کسب کردید. این رزومه‌های معمولی، غالبا شبیه کاتالوگهای توصیف شغلی به نظر می‌رسند. کاری بیش از لیست کردن وظایف شغلی انجام نمی‌دهند. اما آنچه لازمست انجام دهید اینست که وظایف شغلی‌تان را تبدیل کنید به موفقیتهای مثبت و آن دستاوردها را به کارفرمای آتی منتقل کنید. در یک رزومهٔ مدرن، در یک رزومهٔ مبتنی بر شایستگی، توضیح می‌دهید چطور در موقعیتهای خاص عمل کردید و نتایجی که اعمالتان به بار آورد. این به مرور کننده فرصت می‌دهد که قضاوت کند تا چه حد قادرید رفتارهای‌مشابه را در یک شغل جدید به‌کار برید. رزومهٔ مبتنی بر شایستگی، همان نقش را در بازی رزومه بازی ‌می‌کند که مصاحبهٔ رفتاری در بازی مصاحبه ایفا می‌کند. و استراتژیهایی که به کار می‌برید برای آماده سازی خودتان در یکی، کمکتان می‌کند برای دیگری هم آماده شوید. این شما را به اولین اصل در نوشتن اعلامیه‌های قوی موفقیت هدایت می‌کند. اعلامیه‌های موفقیت‌تان باید نشانگر تجربه باشند و برای شایستگیهایی که سازمان دنبالش است، مدرک فراهم کنند. بیایید به چند مثال نگاهی بیندازیم. این یک نمونه اعلامیه است از رزومه‌ای متعلق به یک مدیر ارتباطات بازاریابی با کمی بیش از ده سال تجربه. می‌توانید کل رزومه را در مطالب خواندنی این درس پیدا کنید. توجه کنید به فعلهای کنشی در اینجا: ساخت، ایجاد کرد، مدیریت کرد، و آموزش داد. زمان فعلها گذشتهٔ ساده است زیرا دستاورد درست همانطور ارائه می‌شود، چیزی که به دست آمد، نتیجه‌ای که حاصل شد. و آن نتیجه مشخص است، ۴ میلیون دلار بازگشت سرمایه تا به حال. این مثالیست که شایستگیِ رهبری تیم را نمایش می‌دهد. توجه کنید به کاربرد فعل هماهنگ کردن، به جای فعلهای ساده و معمولی‌ترِ هدایت کردم یا مدیریت کردم. اگر یک تیم را هماهنگ کنید، همهٔ اعضا را وامی‌دارید که به‌عنوان مجموعه‌ای کارا عمل کنند. با ارجاع به فروشها، اجرا، حمایت تکنیکی، این اعلامیه نشانگرِ تواناییست برای واداشتن گروههای مختلف برای کارِ توأم با هماهنگی. ارجاع چند نسلی اشاره دارد به یک یک شایستگیِ به ویژه مطلوب در قرن ۲۱. یعنی، هماهنگی نیروی کاری که در بر دارد سنت گرایان را، نسل بعد ازجنگ جهانی‌دوم، متولدین بعد از۱۹۶۰، و متولدین۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶، و به زودی متولدین ۱۹۹۵ به بعد. ممکن است چیز دیگری اینجا متوجه شوید. در سومین دورهٔ این دورهٔ تخصصی، یاد گرفتید دربارهٔ STAR، استراتژی STAR برای پاسخگویی به سؤالات مصاحبهٔ رفتاری. موقعیت، وظیفه، هدف، و نتایج. این استراتژی همچنین در بردارد دومین اصلِ نوشتن اعلامیه‌های موفقیت محکم را. دربارهٔ این استراتژی از ابتدا با فایل داستانتان یاد گرفتید. زمان می‌گذارید تا توصیف کنید موقعیت چه بود، مسئله ای که حل کردید چه بود. چه اقدامی انجام دادید؟ نتیجه چه بود؟ سازمان چگونه از آنچه انجام دادید، بهره مند شد؟ امیدوارم دریابید گامهایی که بر می‌دارید برای آماده سازی رزومه و گامهایی که برای آماده سازی مصاحبه برداشتید، همپوشانی دارند. در یک مصاحبه، از شما دعوت می‌شود داستانی بگویید. دوباره، نه در یک نسخهٔ ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای که ممکنست برای سرگرم کردن دوستان به کاربرید. بلکه نسخهٔ ۲ تا ۳ دقیقه‌ای که دربر دارنده‌ٔ نکات برجسته است. در رزومهٔ تان، داستانهایتان حتی بیشتر فشرده می‌شوند، اما همان داستانها هستند. در موردشان تقریبا همانطور می‌نویسید که چکیدهٔ یک فیلم یا برنامهٔ تلویزیونی را می‌نویسید. اینجا یه مثال داریم همانطور که نشان می‌دهد، یک اعلامیه‌ٔ موفقیت قوی شامل مسئلهٔ موقعیتی است که اینجا نرخ بالای خطاهای صدور صورتحساب و چرخهٔ AR ممتد بود. اعلامیه‌، اقدامات صورت گرفته را خلاصه می‌کند. اینجا، طراحی و توسعه‌ٔ یک پایگاه داده است. و اعلامیه، نتایج را به شکل اصطلاحات قابل سنجش ارائه می کند. نتایج در قالب اصطلاحات قابل سنجش، این پیام را دارد که چیزی با ارزش حاصل شد. در مصاحبه، از داوطلب ممکن است خواسته شود که داستان را با جزئیات بیشتری نقل کند. توصیفِ مسئله، شرح جزئیات اقدامات، و بعد به تفضیل گفتن نتایج. در رزومه، اعلامیهٔ موفقیت، علاقهٔ مصاحبه کننده را تحریک می‌کند. شایستگیهایی را منتقل می‌کند در تفکر تحلیلی، در کار با فرآیندهای حسابداری، در روابط بین فردی، و البته شایستگیهای تکنیکی در توسعهٔ پایگاه داده با Access. از اعلامیه‌هایی که تا به حال دیده‌اید، می‌توانید این را جمع آوری کنید، سومین اصل اعلامیه های موفقیت قوی را. استفاده از فعلهای کنشی قوی آنقدر مهم است که یک درس بعداً در این بخش، به کمک به شما در این مورد اختصاص‌می‌یابد. واژه های کنشی خوب، انرژی فراهم می‌کنند. این را آسان می‌کنند برای کسی که رزومه‌تان را می‌خواند، تا به سرعت تعیین کند درمورد نحوهٔ انجام کار چه می‌دانید. مدیریت کردن، بودجه بندی کردن، طراحی کردن، تبدیل کردن، سفارشی کردن، بازسازی کردن، دگرگون کردن، تسهیل کردن، انگیزه بخشیدن، رهیابی کردن، مذاکره کردن، همه اقدامات ارزشمند برای یک سازمان. بر عکس، «مسئولِ چیزی بودن»، پیام ناچیزی منتقل می‌کند. اصل شمارهٔ ۴ به خوبی نشان داده شده در اعلامیه‌های قبلی. می‌خواهید از مثالهای صریحی استفاده کنید برای پشتیبانی از تجربه‌تان با هر شایستگی که با جایگاه شغلی مرتبط دانسته‌اید. جزئیات صریحی برای اثبات اعتبارتان بگنجانید و نیز برای نشان دادن اینکه واقعا در یک حوزه‌ٔ خاص، دارای تجربه هستید. اصل شمارهٔ ۵ باید برایتان آشنا باشد. همیشه نیازمندید مثالهایتان را با عدد نشان دهید. این به ویژه در هنگام توصیف نتایج اقدامات‌تان مهم است. فردی که رزومه‌تان را می‌خواند، لازمست بفهمد موفقیت‌تان چقدر برای یک سازمان با ارزش بود. برای نمونه، این دو نسخهٔ یک موفقیت را مقایسه کنید. کدام نسخه را معتبرتر می‌یابید؟ اگر یک مدیر استخدام کننده بودید، کدام نسخه مؤثرتر بود در قانع کردن شما برای مصاحبه با متقاضی؟ همهٔ حرفها گفته شد. پس، چگونه این اصول را در رزومه‌تان جا می‌دهید؟ چگونه تجربه‌تان را مبدل می‌کنید به مدرک محکمی برای شایستگیهایتان؟ اول، فهرست موفقیت‌هایتان را آماده کنید. چکار کردید؟ چه مشکلاتی را حل کردید؟ چه فرایندهای جدیدی را اجرا کردید؟ دوم، آن دستاوردها را به عدد تبدیل کنید. برچند نفر اثر داشت؟ تا چند درصد از اهدافتان فراتر رفتید؟ چقدر پول درآوردید یا پس انداز کردید؟ سوم، مزایایی راکه نصیب سازمان شد اضافه کنید. چیزهایی که به دست آوردید بسیار بیشتر معنی‌دار خواهندبود اگربتوانید نشان‌دهید چگونه کمک کردند به پیشبرد اهداف سازمان. این همان مزایای ملموس است که ارزشتان را به کارفرمای آتی، منتقل می‌سازد. در پایان، در حین خواندن نمونه‌های اعلامیه‌ٔ موفقیت در این درس، ممکن است به این دقت کرده باشید. اصل شمارهٔ ۶، نیاز دارید هر چقدر می‌خواهید بگویید، در کمترین تعداد واژهٔ مورد نیاز. واژه‌هایی مانند متعدد و بیشمار را حذف کنید و به جایشان، عدد به کار برید. ضمیرها و حرفهای تعریف که به محتوا چیزی اضافه نمی‌کنند، بر دارید. همچنین، بهتر است اعداد و درصدها را گرد کنید تا اینکه واژه‌هایی مانند تقریبا یا حدود، به کار برید. روش دیگر برای در نظر گرفتن این اصل آخر، این پند است: خلاصه و ساده بودن، بهتر است. چون رزومه‌تان باید پیغامی بفرستد که متمرکز و دقیق باشد، درست مثل شما. اپلای پدیا، مرکز آزادسازی فرصت های آموزشی. [ApplyPedia]
        قبلی کویز هفته اول
        بعدی درس 2:تدوین اعلامیه‌های موفقیت به روش سه سطحی

        یک دیدگاه ارسال کنید لغو پاسخ

        برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

        لینک های مفید

        • دوره ها
        • پرسش و پاسخ
        • بلاگ

        پشتیبانی

        • آموزش
        • فروم ها
        • بسته زبان
        • انتشارات

        شرکت

        • درباره ما
        • بلاگ
        • تماس با ما
        • تبدیل شدن به مدرس

        تماس

        •   info[at]applypedia.ir
        •   09103658726
        •   تهران ، میدان ونک
        اپلای پدیا
        • صفحه اصلی
        • دوره ها

          About Courses

          • آرشیو دوره ها
          • تبدیل شدن به مدرس
          • پروفایل استاد
          آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

          آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

          رایگان
          مطالعه بیشتر
          تحصیلات بین المللی آنلاین در اپلای پدیا
        • ویژگی ها
          • درباره ما
          • پرسش و پاسخ
        • رویدادها
        • بلاگ
        • تماس با ما
        • مجله اپلای

        © Copyright 2021 ApplyPedia- All Rights Reserved - تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اپلای پدیا می باشد. - 2021 - 2020

        • شخصی
        • قوانین
        • مپ سایت

        با حساب کاربری خود وارد شوید

        رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

        آیا هنوز عضو نشده اید؟ ثبت نام کنید

        یک حساب جدید ثبت کنید

        آیا شما عضو هستید؟ اکنون وارد شوید

        Modal title

        Message modal