بهره گیری از اصل اورژانسی در بیزینس و اعمال آن در نگارش نامه پوششی
تمام حقوق “تالیفات علمی – آکادمیک” در انحصار کالج پارک دانشگاه مریلند می باشد.
اصل محدودیت دسترسی در نگارش نامه پوششی هوشمندانه
در این درس، استراتژیهایی یاد خواهید گرفت برای ایجاد حس فوریت در مدیر استخدام کننده. میخواهید مدیر استخدام کننده احساس کند لازمست فورا اقدام کند، حالا تماس بگیرد، قبل از این که بروید. به یاد داشته باشید در بازی استخدام، مدیران استخدام کننده، مشتری هستند و شما یا خدماتتان محصول هستید. مانند هر محصول دیگری، اگر به طور محدود در دسترس باشید، مطلوب تر به نظر میآیید. این استراتژی به علت قدمت با ارزش است. یکی از دوستانم موقع فروش وان چوبی بزرگ در نمایشگاههای تجاری از آن استفاده میکرد. اولین کاری که در هنگام برپایی نمایشگاه میکرد آن بود که نشانهای «فروخته شد» با رنگهای درخشان روی چند وان نصب میکرد. بدون شک مردم می پرسیدند آیا میتوانند آن اقلام را بخرند. چرا؟ چون مردم چیزی را که در دسترس نباشد میخواهند، یا چیزی که دسترسی محدودی دارد. کارگزاران معاملات ملکی همیشه از این ترفند استفاده می کنند. آنها علامتهای «فروخته شد» به رنگ قرمز روشن و سفید جلوی دید میگذارند چون میدانند مردم را تشویق به فروشهای بیشتری در منطقه میکنند. خرده فروشان اقلام گران قیمت میدانند که علامتهای «فروخته شد» فروش را بالا میبرد. مردم گمان میکنند اگر اجناس نمونه (ویترین) دارند به فروش میروند، پس باید معاملهٔ خوبی باشد. و میزان موجود ممکن است محدود باشد، بهتر است یکی بخرند تا هنوز میتوانند. این کار راه انداز ترین استراتژی است که بازاریابان با تجربه از آن مطلعند. محدودیت در میزان موجود، ایجاد اشتیاق و حس فوریت میکند. نامهٔ پوششیتان میتواند همان کار را با اظهاراتی مانند اینها انجام دهد. این اظهارات واقعا مؤثرند. آنها یک حس فوریت ایجاد میکنند و در دسترس بودنتان را محدود میسازند. بالاخره، فقط یکی از شماها در بازار خواهید بود. البته، رقابت دارید. اما منحصر به فردید. وقتی حسی از محدود بودن دسترسیتان ایجاد کنید، از یکی از قدرتمندترین انگیزههای شناخته شده برای همهٔ کارهای تجاری استفاده میکنید. فکر کنید چند مرتبه با شغلی برخورد کرده اید که از عبارتهایی استفاده میکند همچون، برای مدت محدود، منقضی میشود در، دسترسی محدود، حق تقدم با اولین افراد است، قیمتها فقط تا فروش کامل تضمین میشوند. در کارهای تجاری از این کلام استفاده میشود چون تأثیر دارد. به یاد داشته باشید، خدمات شما محصول هستند، کارفرما مشتری است. از اصول قدرتمند بازاریابی استفاده کنید که تجارتها برای دههها برای همهٔ ما به کار میبرده اند. یک واژهٔ چهار حرفی هست که مشخص شده به طور قدرتمندانهای روی تأثیر گذاریِ یک تبلیغ مؤثر است. کلمهٔ Call است. تست A/B مکررا نشان داده که قرار دادن واژهٔ call، در مقابل یک شمارهٔ تلفن، واکنش به یک آگهی را بالا میبرد. واژهٔ call درخواست اقدام میکند. این کلمه به هر کسی که آگهی را میخواند، و هر علاقه و اشتیاقی به محصول دارد، میگوید که دقیقا چه اقدامی کند. گرچه یک شماره تلفن به نظر کافی خواهد بود گنجاندن کلمهٔ call، به نوعی انگیزه میآورد، به هر دلیلی، این واژه معلوم است که پاسخها را میافزاید. پس از آن استفاده کنید. نیاز ندارید از عبارتهای کهنه مانند این استفاده کنید. به نظر خواهشی میرسد، یا گونهٔ دیگر، please call me anytime، که به نظر نومیدانه میرسد. هیچکس نباید اینقدر در دسترس باشد. به نظر تحقیر آمیز میآید. در واقع نامههای پوششی خوانده ام که این را به کار برده اند، you have my permission to contact me که حتی بدتر است. فکر میکنم یک شرط منصفانه است که هرکسی نامهٔ پوششی و رزومهتان را دریافت میکند با شماره تلفنتان بر روی آن، تصور خواهد کرد که اجازهٔ تماس را دارد. این یکی از بدترین هاست. اول از همه، التماسی است. دوم، گذاشتن عبارت if interested، قبل از دعوت به اقدام، قدرت آن دعوت را میکاهد. از کارفرمای احتمالی خواسته میشود که علاقهاش را زیر سؤال ببرد. احساس دودلی ایجاد میکند. ای وای، شاید آنقدر از خودتان نا مطمئنید که از ما میخواهید قضاوتتان را زیر سؤال ببریم. دارد محدود میکند. آیا این تنها دلیل برای تماس است؟ این یکی مغرورانه است، چه کسی تعیین میکند قرار است با من ملاقات کنید، و اصلا بهتر نیست اگر بنویسید looking forward to hearing from you این یکی میگوید، بالاخره این موضوع مهم نیست، اگر در طول روز پرکارتان وقت آزاد دارید، وقتی اصلا هیچ زمان آزادی ندارید، بفرمایید و تلفن را بردارید. پس چه خوب است؟ این و امتحان کن . یک دعوت به اقدامی که مستقیم و ساده و بیپرده باشد. آن را با سطری که نشانگر دسترسی محدود است تلفیق کنید، و یک اختتامیهٔ خوب خواهید داشت. کارفرماها انسان هستند. آنها در متقاضی کاری که شاغل است یا به طور محدود در دسترس است، ارزش بیشتری میبینند. چه شاغل باشید چه نباشید، باید نشان دهید که به طور محدود در دسترس هستید تا در ذهن فرد استخدام کننده، ایجاد ارزش کنید، به همراه نوعی حس فوریت در نیازشان به پاسخگویی. آن حس فوریت را از طریق یکی از عبارتهایی که یاد گرفتید برای منتقل کردن در دسترس بودن محدودتان، ایجاد کنید. در نمونهٔ نامهٔ پوششی در درس قبل، به کار بردیم. حس فوریت یک جزء قدرتمند در تبلیغات و فروش است. مانند تقریبا هر شیوه و ایدهای، حس فوریت در هر موقعیتی تأثیر ندارد. حس فوریت در واکنش به یک جایگاه شغلی خالی، بیشترین اثر را دارد. در غیر این صورت، با نداشتن هیچ جای خالی، سازمان هیچ نیازی برای پاسخگویی ندارد. اپلای پدیا، مرکز آزادسازی فرصت های آموزشی. [ApplyPedia]