• صفحه اصلی
  • دوره ها

    About Courses

    • آرشیو دوره ها
    • تبدیل شدن به مدرس
    • پروفایل استاد
    آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

    آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

    رایگان
    مطالعه بیشتر
    تحصیلات بین المللی آنلاین در اپلای پدیا
  • ویژگی ها
    • درباره ما
    • پرسش و پاسخ
  • رویدادها
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • مجله اپلای
    • عضویتورود
      • شروع کنید
    آموزشگاه مجازی اپلای پدیاآموزشگاه مجازی اپلای پدیا
    • صفحه اصلی
    • دوره ها

      About Courses

      • آرشیو دوره ها
      • تبدیل شدن به مدرس
      • پروفایل استاد
      آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

      آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

      رایگان
      مطالعه بیشتر
      تحصیلات بین المللی آنلاین در اپلای پدیا
    • ویژگی ها
      • درباره ما
      • پرسش و پاسخ
    • رویدادها
    • بلاگ
    • تماس با ما
    • مجله اپلای
    • عضویتورود
      • شروع کنید

      رزومه ای برنده بنویسید. رزومه نویسی به سبک مدرن

      • خانه
      • همه دوره ها
      • نگارش آکادمیک
      • رزومه ای برنده بنویسید. رزومه نویسی به سبک مدرن
      دوره هانگارش آکادمیکرزومه ای برنده بنویسید. رزومه نویسی به سبک مدرن
      • نظر سنجی و دریافت نوتیفیکیشن های مهم دوره 1

        با مشارکت در نظرسنجی دوره آنلاین دوستان خود را یاری دهید تا برترین دوره ها را متناسب با سلایق شما آماده و تدوین نمایند. همچنین از آخرین اخبار و اطلاعات این دوره آموزشی مطلع باشید.

        • سخنرانی1.1
          شرکت در نظر سنجی دوره آنلاین 10 دقیقه
      • هفته 1- آماده شدن برای نوشتن 8

        در این فصل، شما یاد خواهید گرفت که چگونه رزومه خود را به یک هدف بازاریابی خاص تدوین نمائید. چگونه رزومه خود را با نیازهای خاص سازمان اهدا کننده بورسیه تحصیلی و استخدام منطق سازید. و چگونه اطمینان حاصل کنید که رزومه شما از لحاظ مرتبط بودن برتر خواهد بود.

        • سخنرانی2.1
          1- هدف واقعی یک رزومه یا CV 30 دقیقه
        • سخنرانی2.2
          2- تمرکز روی رزومه 30 دقیقه
        • سخنرانی2.3
          3- شناسایی صلاحیت های مرتبط 30 دقیقه
        • سخنرانی2.4
          4- شناخت شایستگی ها متناسب با قرن 21 30 دقیقه
        • سخنرانی2.5
          5- جمع آوری مواد و متریال جهت شروع نوشتن 15 دقیقه
        • سخنرانی2.6
          6- شناخت سیستم های ردیابی متقاضی 15 دقیقه
        • سخنرانی2.7
          منابع و مراجع جهت مطالعه بیشتر- هفته اول 30 دقیقه
        • امتحان2.1
          کویز هفته اول 12 سوال
      • هفته 2- نوشتن یک رزومه برتر و برنده 8

        در این ماژول شما یاد خواهید گرفت که چگونه اظهارنظرهای موفقیت قدرتمند را در رزومه خود بیاورید. نحوه نوشتن مقالات خلاقانه و اهداف شغلی را فرا می گیرید. چگونگی انتخاب کلمات کلیدی مرتبط و متناسب با شایستگی های عملی را می آموزید. بعلاوه، دو منبع مفید که می توانند به شما کمک کند، تا زبان نوشتاری قوی برای رزومه خود انتخاب کنید، ارائه خواهد شد.

        • سخنرانی3.1
          درس 1: نوشتن بیانیه دستاورد قدرتمند (Accomplishment Statements) 15 دقیقه
        • سخنرانی3.2
          درس 2:تدوین اعلامیه‌های موفقیت به روش سه سطحی 15 دقیقه
        • سخنرانی3.3
          درس 3: تدوین بخش خلاصه 10 دقیقه
        • سخنرانی3.4
          درس 4: تدوین بخش اهداف 10 دقیقه
        • سخنرانی3.5
          درس 5: یافتن کلمات دارای بار مثبت و قوی برای رزومه 45 دقیقه
        • سخنرانی3.6
          درس 6: معرفی دو وبسایت مرجع جهت یافتن کلام قوی برای رزومه 20 دقیقه
        • سخنرانی3.7
          درس 7: منابع و مراجع جهت مطالعه بیشتر 02 ساعت 30 دقیقه
        • امتحان3.1
          کویز هفته دوم 11 سوال
      • هفته 3- انتخاب یک فرمت مناسب برای رزومه 7

        با یاد گریری اینکه چگونه می توان اجزاء مهم یک رزومه را نوشت به شرح ذیل؛ بحث رزومه نویسی مدرن را با عنوان انتخاب فرمت استاندارد برای رزومه، پی می گیریم عناوین مهم مورد بحث پیشین، در نگارش اجزا مهم یک رزومه:  چطور اعلامیه‌های موفقیت قدرتمندی بنویسید.  چگونه خلاصه‌ها و اهدافی که پر از کلید واژه موثر باشد، بنویسید.  چگونه کل سند بازاریابی که به رزومه معروف است، را از مرحله ی حذفی توسط روبات بگذرانید، و به دست تصمیم گیرندگان برسانید.

        • سخنرانی4.1
          یکی از محبوب ترین فرمت های یک رزومه 10 دقیقه
        • سخنرانی4.2
          دیگر فرمت های محبوب یک رزومه 05 دقیقه
        • سخنرانی4.3
          دو فرمت مخصوص و ویژه برای یک رزومه 10 دقیقه
        • سخنرانی4.4
          دیگر فرمت های ویژه برای یک روزمه 10 دقیقه
        • سخنرانی4.5
          رزومه های داخلی قابل اسکن، رزومه الکترونیک 10 دقیقه
        • سخنرانی4.6
          اشتباهات رایج و مرگبار در نگارش رزومه! 10 دقیقه
        • امتحان4.1
          کویز هفته سوم 33 سوال
      • هفته 4- نوشتن نامه پوششی برنده 6

        در بخشهای پیشین یاد گرفته‌اید تا کارفرما را متقاعد کند با شما تماس بگیرد. هم اکنون باید برای جلب توجه کارفرما شما از تکنیک نامه پوششی قدرتمند بهره بگیرید. با ارائه یک نامه پوششی قدرتمند، کارفرما رزومه شما را با علاقه ی کافی می خواند. در حقیقت معادل است با، ایجاد رغبت برای برنامه‌ریزی برای یک مصاحبه. در این بخش شما یاد خواهید گرفت که، یک نامهی پوششی پر قدرت، یک نوشتهی تبلیغاتی استادانه است، پس آن را به مانند یک تبلیغاتِ ماهرانه تدوین کنید.

        • سخنرانی5.1
          کاور لتر یا نامه پوششی قدرتمند را بشناسید
        • سخنرانی5.2
          ساخت و نگارش نامه ی پوششی هدفگرا و هوشمندانه 12 دقیقه
        • سخنرانی5.3
          بهره گیری از اصل اورژانسی در بیزینس و اعمال آن در نگارش نامه پوششی 07 دقیقه
        • سخنرانی5.4
          نوسازی ارتباطات و پیگیری های موثر با نامه های فالو آپ (Follow-Up) 09 دقیقه
        • سخنرانی5.5
          منابع و مراجع جهت مطالعه بیشتر 10 دقیقه
        • امتحان5.1
          کویز هفته چهارم 9 سوال

        3- شناسایی صلاحیت های مرتبط

        اپلای پدیا، مرکز آزادسازی فرصت های آموزشی. در درس اخیر، در مورد یک روش شش مرحله‌ای برای نوشتن رزومه، یاد گرفتید. اولین گام، شناسایی شایستگیهای مرتبط با جایگاه شغلیست. برداشتن این گام به معنای آنست که دارید از ابتدا فکر می‌کنید به نیازهای سازمان استخدام کننده. دارید خودتان را در ذهن مدیر استخدام کننده، جای می‌دهید. مدیر استخدام کننده، شایستگیهای مورد نیاز را از طریق شرح شغل یا آگهی شغلی، منتقل کرده. پس اولین چالشتان این است که این شرح را رمز گشایی کنید. در ساده‌ ترین مورد، یک سازمان شایستگیهای مورد نیاز را صریحاً لیست می‌کند. بیش از پیش، سازمانها این گزینه را انتخاب می‌کنند. با این وجود، ممکن است ببینید شایستگیها توصیف شده به عنوان ابعاد، یا ویژگیها، یا چیزی که عموماً دیده می‌شود، کلیدهای موفقیت. ممکن است دوباره به عنوان «داوطلب موفق خواهد» عبارت بندی شود و سپس رفتارها توصیف شوند، اما نیت همان است. همچنین ممکن است شایستگیهایی بیابید که تحت عنوان مهارتها لیست شده، Required Skills … شاید مهارتهای مهم یا صرفاً مهارتهای ضروری. در پایان، ممکن‌است به شایستگیها تلویحا اشاره‌ شود تحت عنوان مسئولیتها یا Responsibilities are… مسئولیتهای اصلی، یا گاهی وظایف شغلی. به هر حال، توصیف می‌کنند ویژگیهای بنیادی، رفتار، دانش و مهارتهای ضروری برای متمایز کردن عملکرد در خصوص آنچه دنبالش می‌گردید. ممکن است به نظر پیش پا افتاده برسد، اما شگفت زده خواهید شد از اینکه چه تعداد متقاضی آن را نادیده می‌گیرند. برآورد شده که بیشترِ متقاضیان کمتر از ۵۰ ثانیه وقت می‌گذارند تا شرح شغلی را بخوانند، قبل از این که درخواست بدهند. روشی کلی و بی حساب و کتاب برای ارسال رزومه دارند، بعد نمی‌دانند چرا تماسی دریافت نمی‌کنند. آن کاری نیست که شما قرار است انجام دهید. شما قرار است روی درخواستتان تأمل کنید از دیدگاه مدیر استخدام کننده. وقتی سازمان استخدام کننده یک شرح شغلی را آگهی می‌کند، شامل کلید واژه‌های ویژه ایست برای دانش، مهارتها و تواناییهایی که مدیر استخدام کننده دنبالش است. رزومه‌تان ممکنست حذف شود اگر این واژه های مهارت کلیدی را در بر نداشته باشد. کارفرمایان زیادی نرم‌افزاری به‌کارمی‌برند که رزومه را برای واژه‌های مهارت کلیدی، بررسی‌می‌کند و به طور خودکار، رزومه‌هایی که این واژه‌ها یا عبارتها را ندارند، رد می‌کنند. مثلا یک آگهی پیدا می‌کنید که با شغلی که دنبالش هستید، جور در می‌آید. سه ناحیهٔ مهم هست که در یک آگهی شغلی باید رویشان تمرکز کنید که رزومه‌تان را با جایگاه خاص شغلی، مناسب سازی کنید. اول، باید اطمینان حاصل کنید که رزومه‌تان با آن نقش منطبق است. معنایش این است که عنوان شغلی مورد نظر باید با عنوان موردِ آگهی، جور در بیاید. همچنین باید درسمت بالای رزومه‌تان باشد. این، برای مدیراستخدام کننده چشمگیر است، و این را آسان می‌کند برای یک سیستم ردیابی متقاضی تا انطباق میان رزومه و آگهی شغلی را محاسبه کند. بعد، می‌خواهید مطمئن شوید که سازگاری ارزشی دارید. کارفرمایان به دنبال متقاضیانی هستند که با محیطشان خوب سازگار باشند. پس میان مسئولیتهای قبلی‌تان و شرایط، همپوشانی پیدا کنید، تا نشان دهید چه ارزشی می‌توانید به سازمان عرضه کنید. دنبال شایستگیِ رفتاری باشید، مانند وجدان کاری یا خصیصه‌های شخصیتی. زبان کارفرما را به کار برید. در پایان، اطمینان حاصل کنید که انطباق مهارتی دارید. شایستگیها را در آگهی شغلی شناسایی کنید، و و همان زبان را در رزومه‌تان انعکاس دهید. شامل کنید سابقه‌ٔ تحصیلی، کاری و مهارتهای قابل انتقالی که نشان‌می‌دهند مجهزید کار را انجام دهید با شایستگیهایی که در طول حرفهٔ خود پرورش داده‌اید. حالا با مدیر استخدام کننده همفکر شده‌اید. مطمئن شده‌اید که کلیدواژه‌های خاصی استفاده می‌کنید که شایستگیهایی که مدیر استخدام کننده دنبالشان است، منتقل می‌سازند. شرح شغلی نقطهٔ آغاز است، اما هنوز لازمست چندین کار روی خود انجام دهید تا بیشتر همخوانی پیدا کنید با شایستگیها برای شغل، یقین پیدا کنید آن شایستگیها، چیزهایی هستند که دوست دارید انجام دهید. اگر می‌خواهید به شغلی برسید که عاشقش خواهید بود، لازم دارید ذهنتان شفاف باشد که جایگاه شغلی، آنچه شما را می‌انگیزاند و الهام می‌بخشد، طلب می‌کند. فراتر از شرح شغلی، فکر کنید به اینکه شایستگیهای بدیهی برای آن جایگاه چه خواهند بود. در مطالب خواندنی که ضمیمه شده، توصیفهایی از شایستگیهای معمول برای جایگاههای شغلی رایج، خواهید یافت. برای مثال، یک شایستگی استاندارد که تقریبا هر سازمانی استفاده می‌کند گرایش نتایج یا موفقیت است. پیشگام شدن، تعیین اهداف چالش انگیز و تلاش برای برآورده کردن و فراتر رفتن از آن هدفها، شایستگیهایی بدیهی هستند. بعد، نگاه کنید به تبلیغها و آگهی‌ها از رقبا برای جایگاههای مشابه. ببینید آنها چه صلاحیتهایی مشخص کرده اند. بعد تلاش کنید تعیین کنید آیا همان شایستگیها برای جایگاهی که به آن علاقه دارید، کارایی دارند. برای گستراندن لیست خود، جاهایی هست که می‌توانید بروید. اینجا مهارتهای تحقیقاتی را تمرین کردید در دورهٔ مصاحبهٔ موفق. انجمنهای حرفه ای. وب سایت سازمانی که به آن علاقه دارید. پارتی‌های محتمل در سازمان. همهٔ اینها می‌توانند کمکتان کنند لیستی فراگیر از شایستگیها تدوین کنید. همچنین می‌توانید به لیست شایستگیها که به درس ضمیمه شده، رجوع کنید. از خودتان بپرسید اگر شما مدیر استخدام کننده بودید، دنبال چه می گشتید. بعد در مورد سطح مهارت در هر حوزهٔ شایستگی فکر کنید، که سازمان احتمالا برای جایگاه شغلی نیازدارد. به یاد داشته باشید که لحاظ کنید نه تنها شایستگیهای تکنیکی، بلکه شایستگیهای رفتاری که مرتبط با فرهنگ سازمان است. در پایان، لیست خود را مرور کنید و شایستگیهایی را که فکر می‌کنید بیشتر حیاتی‌اند، شناسایی کنید. لیست را به ۱۰ تا ۱۵ تا از مهمترین ها محدود کنید. در نظر بگیرید هر کدام چقدر مهمند برای موفق بودن در شغلی که به آن علاقه دارید. سازمان استخدام کننده به احتمال زیاد استفاده می‌کند رتبه بندی یا دوران انتظار در مورد شایستگیهای مهم. و شما می‌خواهید ازآن در رتبه بندی خود سبقت بگیرید. از رتبه بندی تان بعداً استفاده خواهیدکرد وقتی اجزای رزومه‌تان را اولویت‌بندی می‌کنید. امیدوارم بتوانید تصدیق کنید که این روشِ نوشتن رزومه از آنچه بیشتر افراد انجام می‌دهند، متفاوت است. این روش اول نگاه می‌کند به آنچه سازمان استخدام کننده نیاز دارد. روش سنتی نوشتن رزومه، اول به سابقه‌تان نگاه ‌می‌کند، متمرکز است بر مهارتها و دستاوردهایتان. بعد امیدوارست آنها را با یک فرصت شغلی انطباق دهد. یک رزومهٔ برنده، از سوی دیگر، همیشه نیازهای سازمان استخدام کننده را در اولویت می‌گذارد. همزمان، همهٔ تلاشهایتان از درون به بیرون اثر خواهند کرد. دایره‌ٔ طلایی را که پیشتر با آن کار کردید، به یاد داشته باشید. عمیق‌ترین دلیل‌تان برای کاری که انجام می‌دهید، فرآیند کاریابی‌تان را هدایت می‌کند. پس البته، فرآیند نوشتن رزومه‌تان را هدایت می‌کند. هر رزومه‌ای که می‌نویسید، داستانی نقل می‌کند ، نه تنها از آنچه انجام می‌دهید بلکه از چرایی انجام آن. چنین رزومه‌ای یک سازمان را دعوت می‌کند که استخدامتان کند نه فقط چون برای شغل واجد شرایطید، بلکه به خاطر آنکه هستید. آن چیزیست که موجب می‌شود برجسته باشید. اپلای پدیا، مرکز آزادسازی فرصت های آموزشی. [ApplyPedia]

        دانلود ترنسکریپت انگلیسی درس سوم آموزش رزومه نویسی مدرن بین المللی

         

        توجه؛ توجه

        فایل های Pdf متناسب و مرتبط با درس سوم از هفته اول آموزش رزومه نویسی بین المللی را در بخش منابع و مراجع جهت مطالعه بیشتر- هفته اول مطالعه نمائید.

        قبلی 2- تمرکز روی رزومه
        بعدی 4- شناخت شایستگی ها متناسب با قرن 21

        یک دیدگاه ارسال کنید لغو پاسخ

        برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

        لینک های مفید

        • دوره ها
        • پرسش و پاسخ
        • بلاگ

        پشتیبانی

        • آموزش
        • فروم ها
        • بسته زبان
        • انتشارات

        شرکت

        • درباره ما
        • بلاگ
        • تماس با ما
        • تبدیل شدن به مدرس

        تماس

        •   info[at]applypedia.ir
        •   09103658726
        •   تهران ، میدان ونک
        اپلای پدیا
        • صفحه اصلی
        • دوره ها

          About Courses

          • آرشیو دوره ها
          • تبدیل شدن به مدرس
          • پروفایل استاد
          آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

          آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

          رایگان
          مطالعه بیشتر
          تحصیلات بین المللی آنلاین در اپلای پدیا
        • ویژگی ها
          • درباره ما
          • پرسش و پاسخ
        • رویدادها
        • بلاگ
        • تماس با ما
        • مجله اپلای

        © Copyright 2021 ApplyPedia- All Rights Reserved - تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اپلای پدیا می باشد. - 2021 - 2020

        • شخصی
        • قوانین
        • مپ سایت

        با حساب کاربری خود وارد شوید

        رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

        آیا هنوز عضو نشده اید؟ ثبت نام کنید

        یک حساب جدید ثبت کنید

        آیا شما عضو هستید؟ اکنون وارد شوید

        Modal title

        Message modal