• صفحه اصلی
  • دوره ها

    About Courses

    • آرشیو دوره ها
    • تبدیل شدن به مدرس
    • پروفایل استاد
    آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

    آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

    رایگان
    مطالعه بیشتر
    تحصیلات بین المللی آنلاین در اپلای پدیا
  • ویژگی ها
    • درباره ما
    • پرسش و پاسخ
  • رویدادها
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • مجله اپلای
    • عضویتورود
      • شروع کنید
    آموزشگاه مجازی اپلای پدیاآموزشگاه مجازی اپلای پدیا
    • صفحه اصلی
    • دوره ها

      About Courses

      • آرشیو دوره ها
      • تبدیل شدن به مدرس
      • پروفایل استاد
      آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

      آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

      رایگان
      مطالعه بیشتر
      تحصیلات بین المللی آنلاین در اپلای پدیا
    • ویژگی ها
      • درباره ما
      • پرسش و پاسخ
    • رویدادها
    • بلاگ
    • تماس با ما
    • مجله اپلای
    • عضویتورود
      • شروع کنید

      رزومه ای برنده بنویسید. رزومه نویسی به سبک مدرن

      • خانه
      • همه دوره ها
      • نگارش آکادمیک
      • رزومه ای برنده بنویسید. رزومه نویسی به سبک مدرن
      دوره هانگارش آکادمیکرزومه ای برنده بنویسید. رزومه نویسی به سبک مدرن
      • نظر سنجی و دریافت نوتیفیکیشن های مهم دوره 1

        با مشارکت در نظرسنجی دوره آنلاین دوستان خود را یاری دهید تا برترین دوره ها را متناسب با سلایق شما آماده و تدوین نمایند. همچنین از آخرین اخبار و اطلاعات این دوره آموزشی مطلع باشید.

        • سخنرانی1.1
          شرکت در نظر سنجی دوره آنلاین 10 دقیقه
      • هفته 1- آماده شدن برای نوشتن 8

        در این فصل، شما یاد خواهید گرفت که چگونه رزومه خود را به یک هدف بازاریابی خاص تدوین نمائید. چگونه رزومه خود را با نیازهای خاص سازمان اهدا کننده بورسیه تحصیلی و استخدام منطق سازید. و چگونه اطمینان حاصل کنید که رزومه شما از لحاظ مرتبط بودن برتر خواهد بود.

        • سخنرانی2.1
          1- هدف واقعی یک رزومه یا CV 30 دقیقه
        • سخنرانی2.2
          2- تمرکز روی رزومه 30 دقیقه
        • سخنرانی2.3
          3- شناسایی صلاحیت های مرتبط 30 دقیقه
        • سخنرانی2.4
          4- شناخت شایستگی ها متناسب با قرن 21 30 دقیقه
        • سخنرانی2.5
          5- جمع آوری مواد و متریال جهت شروع نوشتن 15 دقیقه
        • سخنرانی2.6
          6- شناخت سیستم های ردیابی متقاضی 15 دقیقه
        • سخنرانی2.7
          منابع و مراجع جهت مطالعه بیشتر- هفته اول 30 دقیقه
        • امتحان2.1
          کویز هفته اول 12 سوال
      • هفته 2- نوشتن یک رزومه برتر و برنده 8

        در این ماژول شما یاد خواهید گرفت که چگونه اظهارنظرهای موفقیت قدرتمند را در رزومه خود بیاورید. نحوه نوشتن مقالات خلاقانه و اهداف شغلی را فرا می گیرید. چگونگی انتخاب کلمات کلیدی مرتبط و متناسب با شایستگی های عملی را می آموزید. بعلاوه، دو منبع مفید که می توانند به شما کمک کند، تا زبان نوشتاری قوی برای رزومه خود انتخاب کنید، ارائه خواهد شد.

        • سخنرانی3.1
          درس 1: نوشتن بیانیه دستاورد قدرتمند (Accomplishment Statements) 15 دقیقه
        • سخنرانی3.2
          درس 2:تدوین اعلامیه‌های موفقیت به روش سه سطحی 15 دقیقه
        • سخنرانی3.3
          درس 3: تدوین بخش خلاصه 10 دقیقه
        • سخنرانی3.4
          درس 4: تدوین بخش اهداف 10 دقیقه
        • سخنرانی3.5
          درس 5: یافتن کلمات دارای بار مثبت و قوی برای رزومه 45 دقیقه
        • سخنرانی3.6
          درس 6: معرفی دو وبسایت مرجع جهت یافتن کلام قوی برای رزومه 20 دقیقه
        • سخنرانی3.7
          درس 7: منابع و مراجع جهت مطالعه بیشتر 02 ساعت 30 دقیقه
        • امتحان3.1
          کویز هفته دوم 11 سوال
      • هفته 3- انتخاب یک فرمت مناسب برای رزومه 7

        با یاد گریری اینکه چگونه می توان اجزاء مهم یک رزومه را نوشت به شرح ذیل؛ بحث رزومه نویسی مدرن را با عنوان انتخاب فرمت استاندارد برای رزومه، پی می گیریم عناوین مهم مورد بحث پیشین، در نگارش اجزا مهم یک رزومه:  چطور اعلامیه‌های موفقیت قدرتمندی بنویسید.  چگونه خلاصه‌ها و اهدافی که پر از کلید واژه موثر باشد، بنویسید.  چگونه کل سند بازاریابی که به رزومه معروف است، را از مرحله ی حذفی توسط روبات بگذرانید، و به دست تصمیم گیرندگان برسانید.

        • سخنرانی4.1
          یکی از محبوب ترین فرمت های یک رزومه 10 دقیقه
        • سخنرانی4.2
          دیگر فرمت های محبوب یک رزومه 05 دقیقه
        • سخنرانی4.3
          دو فرمت مخصوص و ویژه برای یک رزومه 10 دقیقه
        • سخنرانی4.4
          دیگر فرمت های ویژه برای یک روزمه 10 دقیقه
        • سخنرانی4.5
          رزومه های داخلی قابل اسکن، رزومه الکترونیک 10 دقیقه
        • سخنرانی4.6
          اشتباهات رایج و مرگبار در نگارش رزومه! 10 دقیقه
        • امتحان4.1
          کویز هفته سوم 33 سوال
      • هفته 4- نوشتن نامه پوششی برنده 6

        در بخشهای پیشین یاد گرفته‌اید تا کارفرما را متقاعد کند با شما تماس بگیرد. هم اکنون باید برای جلب توجه کارفرما شما از تکنیک نامه پوششی قدرتمند بهره بگیرید. با ارائه یک نامه پوششی قدرتمند، کارفرما رزومه شما را با علاقه ی کافی می خواند. در حقیقت معادل است با، ایجاد رغبت برای برنامه‌ریزی برای یک مصاحبه. در این بخش شما یاد خواهید گرفت که، یک نامهی پوششی پر قدرت، یک نوشتهی تبلیغاتی استادانه است، پس آن را به مانند یک تبلیغاتِ ماهرانه تدوین کنید.

        • سخنرانی5.1
          کاور لتر یا نامه پوششی قدرتمند را بشناسید
        • سخنرانی5.2
          ساخت و نگارش نامه ی پوششی هدفگرا و هوشمندانه 12 دقیقه
        • سخنرانی5.3
          بهره گیری از اصل اورژانسی در بیزینس و اعمال آن در نگارش نامه پوششی 07 دقیقه
        • سخنرانی5.4
          نوسازی ارتباطات و پیگیری های موثر با نامه های فالو آپ (Follow-Up) 09 دقیقه
        • سخنرانی5.5
          منابع و مراجع جهت مطالعه بیشتر 10 دقیقه
        • امتحان5.1
          کویز هفته چهارم 9 سوال

        اشتباهات رایج و مرگبار در نگارش رزومه!

        [[تمام حق و حقوق این دوره ی آموزشی در اختیار کالج پارک دانشگاه مریلند می باشد.] .] .
        اپلای پدیا، مرکز آزادسازی فرصت های آموزشی. حالا که می‌دانید در رزومه چه بگذارید تا اثر گذاری موفقی بر کارفرمایان داشته باشید، قرار است به شما بگویم چه چیز باید در رزومه قرار نگیرد. شش عنصر که ممکن است سرنوشتش را به شکست برساند. حتی اگر دارید به آگهی پاسخ می‌دهید که به طور خاص درخواست این اطلاعات را می‌دهد، آن را درج نکنید. اگر انتظارات یا سابقهٔ حقوق‌تان خیلی بالاست، کارفرمای آتی شما را از همان آغاز کنار خواهد گذاشت. اگر خیلی پایین هستند، قدرت چانه زنی‌تان را از دست داده اید، یا بدتر، با هزاران (دلار) کمتر از آنچه ارزشش را دارید، استخدام خواهید شد. این موقعیتی بدون بُرد است. به یاد داشته باشید، همیشه بهتر است تقاضاهای حقوقی را بعد از اینکه پیشنهادی داده شده، مطرح کنید. داده‌های شخصی، این اتلاف فضای اصلی رزومه است. هیچ کارفرمایی برای مصاحبه تماس نخواهد گرفت بر اساس سن‌تان، وضعیت تأهل، یا سلامتی کامل. اگر سلامتی کامل‌تان مستقیما مرتبط با شغلی است که در جستجویش هستید، شاید کار در انبار که باید اجسام سنگین را بلند کنید، وقتِ مطرح کردنش در زمان مصاحبه است. ممکن است دوست داشته باشیم فکر کنیم حمایتهای قانونی کافی بر علیه تبعیض وجود دارد که آشکار سازی اطلاعاتی مانند سن و وضعیت تأهل مسأله ای ایجاد نخواهد کرد، اما متأسفانه، فقط خودمان را گول خواهیم زد. تنها موقعی که گنجاندن سرگرمیها یا علائق شخصی در رزومه ایدهٔ خوبیست وقتی است که علائق‌تان مرتبط هستند با شغلی که دارید برایش درخواست می‌دهید. در بیشتر موارد، می‌توانید به آن موضوع در مصاحبهٔ واقعی، بپردازید. اینها هیچوقت به نفع‌تان نیستند. اگر شغلی را غیر داوطلبانه ترک کردید، ضربه‌ای به ضرر شماست. فرد از کار بیکار شده برای برخی کارفرمایان، همیشه کمی شبیهِ اخراج شده به نظر می‌رسد. اگر داوطلبانه ترک کردید، آن هم ضربه‌ای به زیان شماست. شاید کارفرما فکر کند به این شغل هم پایبند نخواهد ماند. بهترین استراتژی این است که هرگز موضوع را پیش نکشید. در برخی سازمانها، قرار دادن تصویرتان بر روی رزومه، آنرا به طور خودکار حذف می‌کند. این سازمانها می‌خواهند از قرار گرفتن در معرض شکایتهای‌مربوط به تبعیض، دوربمانند. با وجود حمایتها علیه تبعیض، تصاویر صرفا دلیل دیگری به کارفرمایان می‌دهند تا رزومه‌تان را رد کنند. اگر از ظاهرتان خوششان نیاید، اگر فکر کنند زیادی جوان هستید، زیادی پیر، زیادی چاق، زیای لاغر. زیادی خوش چهره، به اندازهٔ کافی خوش چهره نیستید،‌ یا هر چه، رزومه‌تان ممکن است خوانده نشده، بیرون انداخته شود. می‌خواهید بر اساس استعدادهایتان و صلاحیت‌هایتان قضاوت شوید، نه بر اساس ظاهرتان. پس هرگز تصویر نگذارید. حالا، مدلها و هنرمندان هنرهای نمایشی، از این قاعده مستثنی هستند. چون ظاهرشان یکی از صلاحیتهایشان محسوب می‌شود برای برخی شغلها، اما در کل ۸ تا ۱۰ عکس ارسال می‌کنند به طور مجزا، نه روی خود رزومه. اَشکال چشمگیر دو مزه دارند، و هر دو رزومه را چاق می‌کنند بدون آنکه به آن عضله بیافزایند. اولی، گرافیکهای بامزه است. اینها در رزومه بی درنگ این پیغام را می‌فرستند که قرار نیست جدی گرفته شوید. به علاوه، توجه کارفرما را از دستاوردها و صلاحیت هایتان پرت می‌کنند. یکبار رزومه‌ای دریافت کردم از خانمی به نام Candy Kayn. K-A-Y-N. در تلاش برای بهره برداری از بامزگی اسمش، گرافیکهایی از آب‌نباتهای عصا مانند، همه جای رزومه‌اش چسبانده بود. چند ثانیه بعد، آن رزومه در سطل آشغال بود. دومین نوع اَشکال جالب، گرافیکهای حاوی اطلاعات هستند که تبلیغاتش را در اینترنت خواهید داد. آنها برای طراحان وب خیلی محبوب هستند، اما به متقاضیانی از تمام رشته‌ها فروخته می‌شوند. برای مثال، اینها برگزیده‌هایی از پیشنهاد گرافیک اطلاعاتی برای متقاضیان شغل آسیایی است. بخش زیادی از آن، اطلاعات غلط است. اولا، هیچ رزومه‌ای برایتان شغل به دست نمی‌آورد. هدف رزومه این است که برایتان یک مصاحبه به دست آورد. دوم اینکه ایدهٔ استفاده از نمودارهای میله‌ای پیشرفت برای نمایش تبحرتان درمهارتهای خاص، کاملا اشتباه است. ادعاهای شما بدون مدرک ملموس برای پشتیبانی از آنها، هیچ معنایی ندارند. سوم اینکه باکس when in doubt (سبز) چهار اشتباه تایپی دارد، گرچه یکی از موارد می‌گوید آن را بری دوری از اشتباه، غلط گیری کنید. اگر فکر می‌کنید که دقیقا یک نمونهٔ بد را عمدا برگزیده‌ام، نگاهی به این بیاندازید. دوباره، سه اشتباه بسیار واضح بیرون می‌زند، که این رزومه را به سطل زباله می‌برد. اول، اسراف کردن فضای رزومه به این شکل، سؤالات جدی پیش می‌آورد در خصوص توانایی داوطلب در اولویت بندی. دوم، یک اشتباه املائی فجیع در تجربهٔ کاری در سمت چپ وجود دارد. متقاضی ممکن است ادعای توجه به جزئیات را داشته باشد، اما رزومه‌اش اثبات می‌کند که ادعایش پوچ است. بعد دوباره نمودار مهارتهاست در سمت راست. می‌خواهم تأکید کنم که این به اصطلاح مقیاسهای مهارت نمایانگر چیزیست که ادوارد تافته، آن را بُنجل نموداری نامید. تافته، استاد ممتاز بازنشسته از دانشگاه ییل است. او به خاطر نوشته هایش دربارهٔ طراحی اطلاعات مورد توجه است. او در رشتهٔ تجسم داده، پیشگام است. همهٔ این چهار کتاب، مثالهای زیبایی هستند. و تافته، نوعی از بنجل نموداری را که در روزنامه‌هایی مانند USA Today یافت می‌شود، سرزنش می‌کند. نوعی بنجل نموداری که این به اصطلاح مقیاسهای مهارت، نشان می‌دهند. مشکل این است که هیچ چیز با ارزشی به مدیر استخدام کننده منتقل نمی‌کنند. داوطلبی که همین حالا بررسی می‌کردیم، ادعای ۵ ستاره در مهارت در زمینهٔ مدیریت پروژه دارد، اما حتی نمی‌تواند رزومه‌ای بدون اشکال درست کند. واکنش یک آدم حرفه‌ای به این مقیاسها این است که، باشه، ثابتش کن. اگر واقعا مهارتهای پنج ستاره ای داری، پس ثابتش کن با دستاوردهایی قوی که مدرک محکمی فراهم کنند. در غیر اینصورت، ادعاها صرفا به عنوان اغراق در نظر گرفته می‌شوند. اصل مؤثر در اینجا ساده است، در رزومه‌تان چیزی که کمک به به دست آوردن مصاحبه نمی‌کند، نگذارید. چیزی که به مرور کنندهٔ رزومه‌تان دلیلی برای رد کردن آن بدهد، نگذارید. حتی اگر یک طراح گرافیک هستید که می‌خواهد مهارتهایش را به رُخ بکشد، گرافیکهای اطلاعاتی را برای نمونهٔ آثارتان بگذارید. آنها را از رزومه‌تان دور نگه دارید. مگر آنکه آنچه به آن علاقه دارید، دوستان‌تان را تحت تأثیر قرار می‌دهد به جای مدیر استخدام کننده. و در حین اینکه داریم بررسی می‌کنیم چه چیزی نباید در رزومه‌تان بگذارید، بیایید نگاهی بیاندازیم بر اشتباهات رایج دیگر که رزومه‌تان را به سطل زبالهٔ دیجیتالی یا واقعی می‌برد. توانایی‌تان در دنبال کردن دستورالعملها، در مورد توجه‌تان به جزئیات چیزهایی می‌رساند. از دستورالعملها در مورد اینکه چه کسی باید مخاطب رزومه باشد، پیروی کنید. اگر نام طرف باید در خط موضوع قرار گیرد، فراموش نکنید. اگر دستورالعملها درخواست می‌کنند که رزومه در داخل ایمیل جا داده شود، آن را به صورت پیوست نفرستید. به نظر واضح می‌آید، اما متعجب خواهید شد از اینکه چه تعداد متقاضی فراموش می‌کنند اطلاعات تماسشان را درج کنند وقتی دارند یک رزومه را آنلاین ارسال می‌کنند. یا شاید متقاضی آنچنان عجله داشته که واقعا فراموش کرده در خط عنوان چیزی درج کند. حالا، این ارسال حتی ممکن است نتواند از فیلتر اسپم سازمان عبور کند. عدم اشاره به شغل یا سِمتی که دارید برایش درخواست می‌دهید، تضمین می‌کند که برای آن در نظر گرفته نخواهید شد. امیدوارم دارید آنجا می‌خندید و با خودتان فکر می‌کنید، چقدر این آدمها می‌توانند نادان باشند؟ بعد مطمئن خواهید شد که همان اشتباهات را مرتکب نخواهید شد. بیایید بزرگترین اشتباه در رزومه‌های چاپی را بررسی کنیم. رزومه را تا نکنید. آن را در پاکتی بفرستید که اجازه دهد به صورت تا نشده منتقل شود. در ایالات متحده، معنایش یک پاکت ۹ در ۱۲ برای رزومهٔ استاندارد ۸/۵ در ۱۱ اینچ است. به طور مشابه، گیره های کاغذ استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که رزومهٔ کاغذی احتمالا به یک اسکنر وارد می‌شود. اگر دریافت کننده مجبور شود که گیره‌ها را بردارد، رزومه‌تان از سطل آشغال سر درخواهد آورد. رزومه‌تان را در نوعی کلاسور قرار ندهید. این کار بیشتر مواقع به ضررتان خواهد بود چون رزومه‌تان به آسانی در فایل یا تودهٔ رزومه‌های دیگر جا نمی‌گیرد و در جای دیگری گذاشته می‌شود. اشتباه‌هایی از هر نوع، از مخارج ناکافی پستی، تا ارسال به آدرس، شخص یا بخش غلط، تا غلط املائی در رزومه. هر اشتباهی باعث می‌شود بد به نظر برسید. در مورد رزومه که حالا دیدید فکر کنید. غلط املائی در کلمهٔ experience، کلِ رزومه‌اش را تکذیب می‌کند. در پایان، از اندازه‌های غیر معمول کاغذ استفاده نکنید، یعنی کاغذی به جزء ۸/۵ در ۱۱ در ایالات متحده، یا A4 در اروپا. اطمینان حاصل کنید کاغذ مورد استفاده برای نامهٔ پوششی‌تان همان کاغذ مورد استفاده برای رزومه‌تان است. از نوشت افزار شخصی یا تزئینی برای هیچکدام استفاده نکنید. این هم از این. اشتباهاتی که خیلی‌ از متقاضیان پیش از شما مرتکب شده‌اند. از آنها اجتناب کنید آنوقت رزومه‌تان شانس بهتری خواهد داشت تا آنچه قرار است انجام دهد، انجام دهد. برایتان یک مصاحبه به دست آورد. اپلای پدیا، مرکز آزادسازی فرصت های آموزشی.
        دانلود ترنسکریپت انگلیسی درس اشتباهات مرگبار در نگارش یک رزومه
        قبلی رزومه های داخلی قابل اسکن، رزومه الکترونیک
        بعدی کویز هفته سوم

        یک دیدگاه ارسال کنید لغو پاسخ

        برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

        لینک های مفید

        • دوره ها
        • پرسش و پاسخ
        • بلاگ

        پشتیبانی

        • آموزش
        • فروم ها
        • بسته زبان
        • انتشارات

        شرکت

        • درباره ما
        • بلاگ
        • تماس با ما
        • تبدیل شدن به مدرس

        تماس

        •   info[at]applypedia.ir
        •   09103658726
        •   تهران ، میدان ونک
        اپلای پدیا
        • صفحه اصلی
        • دوره ها

          About Courses

          • آرشیو دوره ها
          • تبدیل شدن به مدرس
          • پروفایل استاد
          آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

          آموزش زبان انگلیسی-گام صفر فراگیری مهارتهای چهارگانه

          رایگان
          مطالعه بیشتر
          تحصیلات بین المللی آنلاین در اپلای پدیا
        • ویژگی ها
          • درباره ما
          • پرسش و پاسخ
        • رویدادها
        • بلاگ
        • تماس با ما
        • مجله اپلای

        © Copyright 2021 ApplyPedia- All Rights Reserved - تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اپلای پدیا می باشد. - 2021 - 2020

        • شخصی
        • قوانین
        • مپ سایت

        با حساب کاربری خود وارد شوید

        رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

        آیا هنوز عضو نشده اید؟ ثبت نام کنید

        یک حساب جدید ثبت کنید

        آیا شما عضو هستید؟ اکنون وارد شوید

        Modal title

        Message modal